Monday 12 March 2012

KASIH NAN ABADI

Assalamualaikum...hai hai hai!!!

Dah lama aku tak update blog kan. Sori..seboklah sekarang ni (seboklah sgt). Hehe. 
Okeh,,untuk entri kali ni, jom kita nyanyi sambil tangan melambai ke kiri dan kanan beramai-ramai. Yeah...one..two..three..nyanyi!

~~~Satu...kasih nan abadi, tiada tandingi
Dia yang satu

Dua...sayang berpanjangan, membawa ke Syurga
kasihnya ibu

Tiga...lapar dan dahaga, rela berpayahan
setianya ayah

Empat...mudah kau ketemu, berhati selalu
beza antara kasih dan kekasih...

Ibu...ku ingat dahulu, menyisir rambutku
Kemas selalu

Ayah...menghantar ke sekolah
Bergunalah ilmu bila dewasa~~~


Haha..mesti ada yang pening-pening lalat kan. Mesti ada yang tanya macam ni 
"Lagu ape ni???" 
Haha..buat yang tak tahu tu, ni lagi Aris Ariwatan yang bertajuk 1,2,3,4. Kalau tak tahu jugak, search jela kat You tube. Kan senang..

Lagu ni sebenarnya membawa 1001 makna yang tersirat dan yang tersurat. Masa aku dengar lagu ni tadi, tetibe rasa macam..eee bestnye lagu ni. So, aku pun terfikir lah untuk berkongsi dengan korang. Tu yang tulis dekat blog ni. Haha.. 

Lagu ni menunjukkan betapa besarnya kasih sayang seseorang yang bergelar EMAK dan AYAH terhadap anak-anak dan betapa perlunya anak-anak membalas jasa kedua-dua mereka. Kalau dengar betul-betul lagu ni, sure meremang bulu roma punyalah. Hehe.. Lagu ni untuk mak dan ayah aku.
Emak..ayah..TERIMA KASIH..


 Saya Siti Hajar binti Noh mengaku yang saya sayangkan mak dan ayah saya ketat-ketat. Hehe..

HAJAR SAYANG MAK AYAH 


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. betul2 sayang jugak kat my family
    semoga kita anak2 dapat menjaga ibu bapa hingga akhir hayat.

    ReplyDelete

Dah baca?? Komen okay... Terima kasih daun keladi =)