Thursday 1 November 2012

MY DADDY IS MY HERO

 
SELAMAT HARI RAYA KORBAN uolz..
Ada x yg teringin nak bagi aku duit raya? Hehehe... :D
Sebelum baca, meh aku kenalkan hero aku dulu iaitu my ayah... :)
 

Fuhhh...panas betul cuaca harini.
Pulak tu baru balik dari LEGOLAND (lalu je pon sebenarnye)
Aaaaaaahh......
Rasa macam nak tidur je.
Takpe2...update blog dulu laju2 then baru tidur.. Hehe..
 
Bersempena dengan hari raya haji ni,
ayah aku ditugaskan untuk menyembelih lembu.
Nak-nak sejak dah pencen ni,
 makin banyak lembu yang ayah kena sembelih.
Memang sejak dari kerja dulu pun ayah dah start sembelih menyembelih ni.
Katanya arwah tok ayah yang ajar ayah sejak dia bujang lagi.
Wuuu...sebagai anak, aku berbangga bila tengok ayah menyembelih.
Bukan calang-calang orang yang berani kerat leher lembu kambing hidup-hidup kan.
Tapi aku takde lah menunjuk sangat, nanti orang kata riak pulak kan..
 
Hmm...masa aku tengok sembelih tadi,
rata-rata semuanya orang-orang tua je yang tolong.
Budak-budak lelaki ni dah kemana agaknya.?
Ke diorang ni jenis yang takut tengok darah...?
Korang yang lelaki-lelaki ni kena jugak belajar sembelih-menyembelih ni.
Jangan sampai masa akan datang takde sape pulak yang nak sembelih kan.
 
Tak kisahlah..
Yang penting aku kagum + bangga kali aku tengok ayah sembelih lembu.
Nak-nak kalau lembu tu ade bahagian aku.
Satu bahagian je on da nak kecoh.
Selamat Hari Raya... 
  
Nota kaki : Kenapa aku rasa ayat aku dalam entry ni macam poyo semacam je?? 
 
 
 

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. poyo sangat.
    heheh tak lah.
    aku faham perasaan kau.
    sama macam aku tgk kawan ayah aku sembelih lembu hari tu.
    kagum.

    ReplyDelete

Dah baca?? Komen okay... Terima kasih daun keladi =)