Friday 3 May 2013

Kenduri, kenduri dan kenduri


"Keluarga perlu sentiasa bersama"


Cuti pekerja haritu, keluarga aku buat sedikit kenduri kecil-kecilan yang aku jangka besar-besaran kemeriahannya. Bukan sahaja dapat bagi orang makan, kami juga merapatkan lagi hubungan sesama keluarga. Hari yang penuh dengan gelak ketawa, suara bualan di sana-sini, jeritan dan tangisan anak-anak buah yang berebutkan mainan. Memang keadaan ini membingitkan tetapi keadaan inilah yang bakal aku ingati dan rindui sepanjang hayat aku. Wajah-wajah gembira dapat dilihat di sana-sini. Sesungguhnya aku amat sayangkan keluarga ini dan keluarga ini perlu sentiasa bersama-sama supaya kasih-sayang ini akan tetap milik kita selamanya. 

Cewahh... Ni dah kenapa semacam ayat aku hari ni. Bahana dah lama tak update lah kot. Haha... Dah-dah. Taknak cakap banyak. Tengok gambar jelah ea. 

Persiapan makanan, kitaorang letak dekat luar. Tema open air la konon. huhu



Tetamu dah sampai
Makan time



Sebahagian kaum wanita di dapur
Masa untuk tuan rumah makan pulak



Wajah kegembiraan terpancar. Huhu.

Lutfi dengan dua pupu, Iman
Si comot Arif
Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar. Semua orang pun kenyang. Jadinya, jutaan terima kasih diucapkan kepada orang dapur iaitu emak-emak saudara yang diketuai oleh emak. Diorang memang masak sedap. Orang kata, adik-beradik emak masak sedap tapi belum boleh kalahkan air tangan nenek. Macam mana agaknya rasa arwah nenek masak ea?? 

Sekian sahaja entry yang banyak gambar kali ini. Assalamualaikum... :)


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

No comments:

Post a Comment

Dah baca?? Komen okay... Terima kasih daun keladi =)