Friday 24 May 2013

Takpelah, saya jalan dulu




Aritu aku pergi jalan-jalan dekat Angsana. Jalan punya jalan, round punya round, akhirnya sampai la dekat tingkat atas sekali. Tingkat 5. Lutfi tengah main game panjat-panjat time tu. Aku pun dokonglah Arif, masuk kedai baju kejap. Zupp!! Terus mata aku tertarik dekat baju JDT macam yang dekat atas ni. Aku pun tanya, "Bang, baju yang warna biru tu berapa eak?". Lantas abang kedai tu menjawab, "50 ringgit dik". A what??? 50 ringgit? Mahalnya bang oi. Baik la 50 hengget tu aku pegi beli blouse ke kasut ke beg ke. Tak masuk akal pulak aku rasa baju t-shirt 50 ringgit. Abang tu sengaja ambil kesempatan musim-musim bola ni kot. Pandai je nak fitnah orang aku ni. Tapi tak tau la pulak kalau-kalau harga jersi macam tu memang mahal. Tapi dulu aku beli jersi Malaysia 15 ringgit je. Tett! Nampak sangat beli dekat pasar lambak. Dengar je abang tu cakap 50 ringgit, terus bibir aku mengukir senyuman, dan terus melangkahkan kaki keluar dari kedai tersebut. Pergi makan ikan bakar lagi baik. Sempat pulak abang tu cakap, "comel anak awak". Errrrr.....dala jual baju mahal, muka aku ada macam mak-mak ke?? Rasa macam nak cepuk-cepuk je abang ni. Tapi nasib baik tahap kesabaran aku agak tinggi. Satu lagi senyuman aku hadiah dekat dia, "terima kasih". Aku selalu kena macam tu aw. Ada sekali tu time tusyen petang-petang dekat sekolah, aku pakai la baju kurung. Ada ke patut budak sesi petang panggil aku cikgu. Hadoiyai...nasib aku kaki layan je. 

*sebenarnya aku takde idea nak update apa. So aku pun ceritalah benda-benda yang tak payah cerita pun boleh. Sehingga berjumpa lagi. Bye!


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

No comments:

Post a Comment

Dah baca?? Komen okay... Terima kasih daun keladi =)