Wednesday, 18 April 2012

`MURTABAK' MAGGIE PUN SODAP

Assalamualaikum

Haa...mesti pelik kan. Macam mana pulak maggie boleh jadi murtabak ni. Masa Hajar baca-baca surat khabar semalam, tetoleh dua kali jugak la bila baca tajuk besar dia. Akak Hajar kata dah lama dah benda ni. Ketinggalan zaman betullah Hajar ni kan. Tak kira, nak tulis jugak. Dekat situ kan, dia kata, pelajar universiti yang suka buat sebab diorang dah muak makan maggie sup dengan maggie goreng. Kos nak buat pun murah. Cuma perlu beli sepaket maggie kari dengan dua biji telur je. 
Cara-cara nak buat pulak, rendam maggie dalam air panas sehingga lembut. Pastu asingkan.  Gaul telur dengan perencah maggie kari tu sampai sebati. Masukkan pulak mee maggie yang dah lembuat tadi. Gaul sekejap dan masukkan ke dalam kuali panas sampai la murtabak maggie tu siap. Dekat situ ada kata jugak, murtabak ni sedap makan dengan sos.

Haa..ni lah hasilnya. Carik kat google je gambar ni. Hehe..

Okaylah. Tu je nak tulis. Mata pun dah kelat. Nak tidur.. Yeay!! Untuk korang pulak..selamat mencuba tau. Buat sarapan pagi esok. Hehe.. Hajar pun nak cubalah nanti. K,,bye bye.....love u like a love song.. #tak memasal.


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

14 comments:

  1. alamak .. masalah dapur pulak . kang dekat asrama takde sedia tong gas .. hehe

    ReplyDelete
  2. hahh??? pelik laa,,, hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. cubalah try dulu. kalau letak daging sikit, sedap kot. hehe

      Delete
  3. Pernah makan masa makwe dulu buatkan....hehehhee

    ReplyDelete
  4. haha . nanti bila kita masuk U , kita pulak yg buat kan hajar . huhu :)

    ReplyDelete
  5. hmmm sedap ni...dulu pon ade gak wat..sekarang dah x pernah dah..nyumm

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap ea? ni yang kena beli maggie cepat2 ni

      Delete
  6. cedapnya..nk try !hehe


    with LOVE,
    suterakasihyann.com

    ReplyDelete
  7. mas suka sgt.sllu request kat akak n mak sedara .hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye ke??? hajar x pernah buat lgi.. hehe

      Delete

Dah baca?? Komen okay... Terima kasih daun keladi =)